sobota, 6 listopada 2010

Przygotowanie karty SD.


Aby zainstalować system Debian na naszym urządzeniu musimy zaopatrzyć się wcześniej w kartę SD a następnie sformatować ją w systemie plików FAT32.
Po tej operacji musimy ściągnąć z sieci pliki, które są niezbędne do instalacji a które będziemy musieli umieścić na przygotowanej wcześniej karcie SD. W tym celu wchodzimy na stronę http://projectgus.com/files/abrasive_mirror/wm8505_linux/1.0/ i ściągamy dwa pliki: extpart.tgz oraz fatpart.tgz. Plik fatpart.tgz rozpakowujemy bezpośrednio na kartę SD a plik extpart.tgz w niezmienionej postaci kopiujemy na kartę. Docelowo na karcie powinien być jeden folder o nazwie script oraz plik extpart.tgz. Następnie z folderu script należy usunąć plik scriptcmd a nazwę pliku scriptcmd.install zmienić na scriptcmd, czyli pisząc krótko, plik scriptcmd należy zastąpić plikiem scriptcmd.install. Tak przygotowaną kartę SD możemy już umieścić w urządzeniu i je uruchomić.


Opisane czynności przedstawia poniższy film.

EDIT: Tutoriale opisujące przygotowanie karty SD, w których mówi się o utworzeniu na karcie pamięci dwóch partycji: EXT2 oraz FAT, dotyczą instalacji systemu na karcie SD (live bootable SD Card), a nie jak powyższy opis, który dotyczy instalacji na pamięci wewnętrznej urządzenia.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko zrobiłem jak w opisie i co ...GÓWNO

    OdpowiedzUsuń
  3. Też próbowałem już dziesiątki razy. Edytowałem plik scriptcmd, zmieniałem w nim różne funkcje, podmieniałem jądro, initrd, i... nie wyszło.
    Dzisiaj znowu się do tego zabieram, bo mam taką zajawkę.

    OdpowiedzUsuń